boottocht - Reisverslag uit Tetebatu, Indonesië van Lia en Kees Zon - WaarBenJij.nu boottocht - Reisverslag uit Tetebatu, Indonesië van Lia en Kees Zon - WaarBenJij.nu

boottocht

Door: kees en lia

Blijf op de hoogte en volg Lia en Kees

14 Oktober 2014 | Indonesië, Tetebatu

Hallo allemaal,
Na een week radiostilte weer eens een update van onze avontuurlijke reis.
we hebben een heerlijke boottocht achter de rug waarbij we verschillende eilanden aandeden.
De eerste was Rinca, waar we dachten dat op Komodo de varanen rondliepen was dat dus op Rinca en daar hadden we echt mazzel.
er was een buffelo doodgebeten en als die dan een paar dagen ligt (te rotten) komen de varanen op de lucht af m.a.w. we hebben er echt ontzettend veel gezien. Ikzelf had verwacht dat de beesten wat agģresiever zouden zijn maar dat viel dus reuze mee je kon er echt dichtbij komen.
Mooie foto's geschoten.
Daags erna gingen we naar Komodo waar de dragons natuurlijk wereldberoemd zijn, ja daar hebben we er maar een paar gezien de ranger wist natuurlijk niet dat we er de vorige dag zoveel gezien hadden die dacht al jullie zijn ook niet enthousiast.
We sliepen ook op de boot het was een duizend sterren hotel, we lagen n.l. op het dek, heerlijk sterren te kijken, wel goed geslapen trouwens.

Tussen het varen door heel veel gesnorkeld, zo mooi, zo mooi.
Ik spotte een schildpad in eerste instantie schrok ik me rot en daarna beseffte ik dat het heel speciaal was, ik mijn hoofd boven water en gaf een schreeuw, iedereen mijn kant op zwemmen maar er stond nog wel wat stroming dus lang niet iedereen heeft hem gezien.

Na de boottocht (heerlijk gegeten trouwens) verder met de bus over het eiland Sumbawa.
Vandaag reisdag verder over het eiland en met de ferry over naar Lombok waar we 2 nachten blijven.
Vandaag heel veel moskee's gezien onderweg en nu zit ik buiten onder een veranda te type onder begeleiding van het geluid van verschillende moskee's hier in de omgeving.
Morgen gaan we een wandeling van 3 uur maken door de rijstvelden en hier in de omgeving.

Bij deze iedereen de hartelijke groeten van Kees en Lia

  • 14 Oktober 2014 - 17:27

    Maria:

    Wat beleven jullie veel zeg,,, volgens mij is dit een van jullie mooiste reis tot nog toe .Heel leuk de verslagen die jullie schrijven .Nog veel plezier,en groetjes

  • 14 Oktober 2014 - 19:00

    Marijke:

    Blij met jullie bericht, ik werd al een beetje ongerust, 6 dagen geen nieuws! Nou geniet nog maar lekker van jullie laatste week daar en pas goed op elkaar! In Holland kan de kachel straks weer aan......

  • 14 Oktober 2014 - 21:06

    Josefien:

    Hey pap en mam,
    Met dit weer hier (grijs en miezer).....is het wel heel lekker om jullie zonnige verslag te lezen!
    Ik waan me spontaan op een bootje in de zon, maar helaas ik zit met mijn pantoffels en de kachel aan op de bank. Geniet nog lekker en tot snel. De kids hebben wel weer zin om aan de meerweg te spelen...
    Liefs van ons xxx

  • 14 Oktober 2014 - 23:14

    Margot:

    Hoi pap en mam, leuk om weer een verslag van jullie te lezen! Wij genieten hier ook: herfstvakantie (hij doet zijn naam eer aan). Geniet van jullie laatste week! Groetjes!

  • 16 Oktober 2014 - 02:04

    Ilse:

    Wat een bijzondere reis zijn jullie aan het maken. Veel nieuwe ervaringen lees ik. Iets om nog jaren op terug te kijken.
    Geniet nog van de laatste week.
    Groetjes, Ilse

Tags: boottocht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Tetebatu

Lia en Kees

Actief sinds 24 Sept. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 5241

Voorgaande reizen:

21 Mei 2015 - 30 November -0001

Rondreis langs de kleine Sunda eilanden

Landen bezocht: