5 6 en 7 oktober trekking - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Lia en Kees Zon - WaarBenJij.nu 5 6 en 7 oktober trekking - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Lia en Kees Zon - WaarBenJij.nu

5 6 en 7 oktober trekking

Door: kees en lia

Blijf op de hoogte en volg Lia en Kees

08 Oktober 2014 | Indonesië, Labuhanbajo

Vroeg op want we vertrekken vandaag naar Wae Re Bo .
eerst met de bus naar Ruteng. Onderweg een Arak fabriekje bezocht, maken ze van het sap vande palmboombladeren. Er klom zo'n mannetje in de boom en klom toen over de bladeren van 2 bomen, die ze op een of andere manieraan elkaar geknoopt hadden, van de ene in de andere boom.
Dan maakt hij een snee in het bladen vangt het sap op in een emmer. Dat sap verhitten ze en loopt via bamboebuizen in een jerrycan, 50 % alcoholperc.Brenda onze reisbegeleider 2 flesjes gekocht kwamen later nog goed van bij de overnachting bij de locals......
weer verder onderweg kwamen we in een file. Bleek tijdens wegwerkzaamheden een stuk bergwand ingestort te zijn en op het wegdek terechtgekomen. Half uurtje vertraging.
In Ruteng naar Spring Hill restaurant, sjiek de friemel mooie tuin om te lunchen.
Onderweg zagen we nog een busje in het ravijn liggen gelukkig was die na een meter of 3 tegengehouden door de bomen hoop ramptoeristen eromheen, zelfde als in nederland....
vanaf Ruteng moesten we overstappen in de truck want we gaan nu echt de bush bush in.
Dat was wel even afzien wat een kloteweggetjes en klereherrie van die motor.Je kan geen 100 meter rijden zonder gaten e.d. tegen te komen.Je hotseknotst helemaal door elkaar. Na 4 uur belanden we in een mooi questhouse met een vreselijk mooi uitzicht, geweldig!
Lekker even mandien en Steffie Kees zijn voet verzorgd, ja we hebben 3 verpleegkundige in de groep ons kan niets meer gebeuren, hulp dicht bij.

Volgende dag vroeg op we hebben vandaag de trekking 9 km. Tot een hoogte van 1200 meter schijnt pittig te zijn. De jongste is 49 en de oudste 71.
Nou ik teken er voor om met 71 nog zo een berg op te sjeesen. Hoorde later dat ze 3x in de week naar de sportschool gaat was er ook aan te zien.
Het was een mooie tocht , we kwamen uit bij een autenthiek dorpje met een ceremonie van de dorpsoudste, 3 ouwe knakkers waarbij wij een donatie en een kippetje gaven of we deze ook bij het diner hadden dat weet ik niet.
Verder was daar smiddags niet veel te doen ik heb nog wel een douche genomen in het bos met de lokale vrouwen, sarong aanhouden en maar een beetje afgekeken hoe zij dat deden . Er waren 2 bamboestokken die het water opvingen vanuit de rotsen 1 voor de was en 1 om jezelf te wassen.
Ik was de enige die dit gedaan had, hele leuke ervaring wat hebben wij het toch makkelijk om gewoon in je blootje onde de douche met thermostaatkraan te springen.
Het was er ook heel basic wat het eten betreft, lunch rijst, diner rijst, ontbijt rijst oh ja af en toe nog wat kroepoek enzo.

Dinsdag 7 oktober
Geslapen met zijn allen in een rieten huis (voor mijzelf ) was het een heeeeele lange nacht was blij dat ik de haan hoorden. Hadden gisteravond trouwens nog wel een gezellige avond met nog andere gasten, nog nieuw dansje geleerd en de arak kwam goed van pas.
Ja en toen weer die berg af viel mij reuze mee. 10 uur in de ochtend weer bij het questhouse, lunchen en om half 12 weer in de truck, hobbelen geblazen,
onderweg nog wat schooljeugd meegenomen, stukje.
Half uur voor we in Labuan bajo waren kregen we nog een lekke band.
Na 7 uur hotseknotsen weer aangekomen in heel relaxed Hotel inclusief hemelbed, met zwembad voor het eerst bij een wat grotere plaats maar die gaan we morgen verkennen.
Wat een aardige mensen zijn er in dit land totaal niet opdringerig en altijd goedlachs.

woensd 8 oktober, Twan jarig, gefeliciteerd.
Heerlijk rustdaggie vandaag, was weggebracht, stad verkent en nu heerlijk langs de rand van het zwembad de secretaresse uithangen met mijn tablet, goede wifi verbinding, joepie.
Morgen gaan we Flores verlaten en hebben een 3 daagse boottrip waarbij we de eilanden Rinca en Komodo aandoen en tussen door natuurlijk weer snorkelen heb er zin in.
Later meer.
Allemaal de hartelijke groetjes, Kees en Lia

• 08 Oktober 2014 - 11:32

Marijke:

Nou, nou... wat beleven jullie een hoop zeg! Maar beste secretaresse, toch is dat douchen met kleren aan volgens mij een vorm van exhibitionisme! Ik zie het al helemaal voor mee, Lia met kleren aan douchen en de hele groep kijken en foto's maken! Maar gelukkig is Kees erbij om een beetje op je te passen............

• 08 Oktober 2014 - 11:37

Lia En Kees Van Der Zon:

Nou Marijke niemand heeft het gezien van de groep en helaas heb ik er ook geen foto van, gr Lia

• 08 Oktober 2014 - 11:40

Andrea:

Hoi pa en ma,
    bedankt voor de felicitaties.
    wat een verhalen weer ! Leuk!
    Veel plezier met er aaien van de komodovaranen... :-)

• 08 Oktober 2014 - 14:01

Maria :

Wat een heerlijk avontuur ,,zoals jullie het ook op schrijven is het net of wij er ook bij zijn ,.,heel leuk allemaal .groetjes Maria